Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen2025-06-12T13:18:51+02:00
Wordt mijn behandeling vergoed?2025-05-28T17:44:11+02:00

Je behandeling wordt vergoed vanuit de Zorgverzekeringswet. GGz Online heeft met alle Nederlandse zorgverzekeraars een contract afgesloten.
Voor iedere verzekerde in Nederland geldt een verplicht eigen risico. De hoogte van het eigen risico wordt jaarlijks vastgesteld. Je kunt dit nalezen in je zorgverzekeringspolis. Dit verplichte eigen risico geldt zowel voor de geestelijke als lichamelijke gezondheidszorg.

Wat is Karify?2025-05-28T17:54:28+02:00

Op het moment dat je wordt aangemeld bij GGz Online, ontvang je een e-mail om een account in Karify te activeren. Hiermee krijg je toegang tot onze online omgeving waar je kunt werken aan je herstel. Je vindt er onder andere zelfhulpmodules, vragenlijsten en voorbereidingen voor je afspraken.

Wat gebeurt er als ik in mentale nood geraak terwijl ik bij GGz Online in zorg ben?2025-05-28T17:36:26+02:00

We hebben medewerkers die ook in de avond van ondersteuning kunnen voorzien. Meestal als iemand in hoge nood zit, dan intensiveren we alle contacten. Als toch de crisisdienst benaderd moet worden, dan is dat landelijk snel geregeld.

Wat als ik mijn behandelafspraak niet (op tijd) afzeg?2025-05-28T17:45:27+02:00

Als je niet op je afspraak komt, of als je de afspraak niet op tijd hebt verzet, beschouwen wij deze afspraak als ‘no-show’.
Het niet nakomen van afspraken of te laat afzeggen leidt tot hoge kosten en langere wachttijden binnen de geestelijke gezondheidszorg. Als je meer dan twee afspraken niet nakomt of te laat afzegt, zijn wij genoodzaakt je behandeling te beëindigen.

Wat als ik mijn afspraak voor intake niet (op tijd) afzeg?2025-05-28T17:46:28+02:00

Als je niet komt en niets laat weten, krijg je een brief per e-mail van ons. Reageer je niet binnen 7 dagen op de brief? Dan sluiten we je dossier. Houd daarom goed je mailbox (inclusief je SPAMbox) in de gaten. Als je binnen de gestelde termijn reageert, plannen we nog één keer een nieuwe afspraak voor intake.

Waar kan ik naartoe met klachten of complimenten?2025-05-28T17:38:22+02:00

Ben je niet volledig tevreden over onze dienst? Heb je een klacht? Of een compliment? Wil je ons feedback geven? Laat het ons weten! Neem contact met ons op via info@ggzonline.nl

Moet ik zelf actie ondernemen voor mijn eerste afspraak?2025-05-28T18:03:55+02:00

Nee, dit is niet nodig. Wij nemen contact met je op als we de verwijzing van de huisarts hebben ontvangen. Houd ook je SPAM mailbox in de gaten.

Kan ik mijn oude behandelaar terug krijgen?2025-05-28T17:52:38+02:00

We nemen elke nieuwe aanmelding aan op basis van capaciteit. Dus de kans is zeer groot dat je een andere behandelaar krijgt dan je eerdere behandelaar.

Kan ik mijn afspraak verzetten?2025-05-28T17:52:02+02:00

We hebben liever niet dat afspraken verzet worden. In het geval dat het echt niet anders kan, verzet dan je afspraak zo tijdig mogelijk. Maar doe dit minimaal één volledige werkdag vóór je afspraak. Dit betekent bijvoorbeeld dat voor een afspraak op maandag om 15.00 uur de afmelding uiterlijk op de vrijdag ervoor om 15.00 uur binnen moet zijn. Dit geeft ons de mogelijkheid om de vrijgekomen tijd te gebruiken voor andere cliënten. Als je niet op je afspraak komt, of als je de afspraak niet op tijd hebt verzet, beschouwen wij deze afspraak als niet opkomen dagen (‘no-show’).

Kan ik mij opnieuw aanmelden als ik eerder in zorg ben geweest?2025-05-28T18:11:28+02:00

We hanteren het beleid dat iemand zich niet binnen een jaar opnieuw kan aanmelden met dezelfde klachten. Behalve als er met jou andere afspraken zijn gemaakt bij je ontslag. Heb je andere klachten dan bij je vorige behandeling? Dan kan dat wel.

Is online behandeling even effectief als face to face?2025-05-28T17:59:03+02:00

Uit onderzoek blijkt dat online behandeling even effectief is als het vergeleken wordt met face to face zorg. GGz Online behaalt al jaren hele goede resultaten met volledige online zorg.

In welke taal kan ik mijn behandeling krijgen?2025-05-28T18:02:40+02:00

Een behandeltraject is in principe in het Nederlands of in het Engels. Sommige behandelaren spreken daarnaast ook nog andere talen.

Ik wil graag in behandeling, maar ik heb geen Nederlandse zorgverzekering.2025-05-28T17:43:20+02:00

Heb je geen Nederlandse zorgverzekering  en wil je in behandeling bij GGz Online? Stuur  dan een e-mail naar info@ggzonline.nl. Samen kijken we dan naar de mogelijkheden.

Ik ben niet zo handig digitaal. Kan ik bij jullie toch een behandeling krijgen?2025-05-28T17:53:42+02:00

Het is belangrijk dat je in ons e-health programma Karify en in Microsoft Teams kunt inloggen. De rest gaat vanzelf. Mocht je veel moeite ermee hebben? Dan hebben we administratieve medewerkers die je hierbij kunnen assisteren.

Ik ben in acute nood en nog niet in zorg, wat moet ik doen?2025-05-28T17:37:21+02:00

Gaat het niet goed met je? En kun je niet wachten op het intakegesprek? Neem dan contact op met jouw huisarts. Zolang je nog geen intakegesprek hebt gehad, is jouw huisarts de aangewezen persoon met wie je klachten bespreekt. Als er sprake is van crisis, kan de huisarts de crisisdienst bij jou in de buurt inschakelen.

Hoeveel behandelafspraken heb ik in een week?2025-05-28T18:09:02+02:00

De behandeling die GGz Online biedt is hoog intensief. Dat betekent dat er meerdere behandelmomenten per week zijn. Vaak zijn dit drie of meer behandelcontacten per week. Meestal zijn er met je werkgever of opleiding afspraken te maken om goed je behandeling te kunnen volgen.

Hoelang duurt de behandeling?2025-05-28T18:09:58+02:00

De behandeling duurt gemiddeld drie maanden. De behandeling is hoog intensief. Dat betekent dat er meerdere behandelmomenten per week zijn. Meestal zijn dit drie of meer behandelcontacten per week.

Hoe veilig is GGz Online en hoe gaat GGz Online om met de privacy?2025-05-28T17:40:17+02:00

Wij doen er alles aan om jouw gegevens te beschermen. Alle data worden versleuteld verzonden en versleuteld opgeslagen op goed beveiligde servers. Jij bent eigenaar van jouw dossier en je bepaalt zelf met wie je welke informatie wilt delen.

Hoe tevreden zijn mensen over de behandeling bij GGz Online?2025-05-28T18:01:30+02:00

De behandelingen van GGz Online krijgen een zeer hoog cijfer. Op Zorgkaart Nederland vind je de actuele tevredenheid.

Hoe kan ik mijn afspraak verzetten?2025-05-28T17:49:45+02:00

Neem minimaal een volledige werkdag vóór je afspraak contact met ons op om je afspraak te verzetten. Dat betekent bijvoorbeeld dat voor een afspraak op maandag om 15.00 uur de afmelding uiterlijk op de vrijdag ervoor om 15.00 uur binnen moet zijn. Dit kun je doen door direct je behandelaar te berichten of een e-mail te sturen naar info@ggzonline.nl. Na ontvangst van je bericht, nemen we contact met je op om een nieuwe afspraak in te plannen.

Hoe kan ik mij aanmelden? 2025-05-28T18:12:23+02:00

Hier lees je hoe je verwijzer je kan aanmelden of hoe je dat zelf kunt doen.
Meer informatie over zelf aanmelden >
Meer informatie over aanmelden door Verwijzers >

Heeft GGz Online wachttijden 2025-05-28T17:35:28+02:00

GGz Online heeft korte wachttijden. Je vindt hier onze actuele wachttijden

Hebben alle medewerkers van GGz Online een geheimhoudingsplicht?2025-05-28T17:39:09+02:00

Voor al onze behandelaren geldt een beroepsgeheim. Je kunt hier meer lezen over het beroepsgeheim.

Heb ik een verwijzing nodig? 2025-05-28T18:13:24+02:00

Als je je behandeling bij GGz Online vergoed wilt krijgen vanuit je zorgverzekering, is er altijd een geldige verwijzing van je huisarts nodig. Ga dus eerst langs je huisarts.

En is het contact warm en betrokken van online behandelaren?2025-05-28T17:58:12+02:00

Uit onderzoek blijkt dat volledig online werkende hulpverleners heel warm en betrokken hun zorg kunnen leveren. En dat is ook onze ervaring! Lees ook eens de ervaringen van ex-patiënten op zorgkaart Nederland.

Wil je ook je ervaringen delen? Daar zijn we heel blij mee!

Beschikt GGz Online over een privacy reglement?2025-05-28T17:41:46+02:00

GGz Online is onderdeel van GGz Centraal. Wij hanteren het privacybeleid van GGz Centraal.
Bekijk hier ons privacybeleid.

Vragen & contact

 Heb je een vraag voor ons? Vul het contactformulier in en krijg binnen één werkdag een reactie. (Het contactformulier volgt zo snel mogelijk. Tot die tijd kun je je vraag per e-mail stellen.)

Ga naar de bovenkant